(Last Updated On: 9 grudnia 2017)

Centrala telefoniczna wielu osobom wciąż kojarzy się z dużymi ilościami sprzętu elektronicznego, dużymi aparatami telefonicznymi, serwerami i kablami, które łączą ze sobą wszystkie te urządzenia. Rzeczywiście, jeszcze kilka lat temu tak wyglądały centrale telefoniczne. Obecnie sprawa wygląda jednak zupełnie inaczej, gdyż nowoczesna centrala telefoniczna w firmie swoje działanie opiera głównie na Internecie oraz chmurze. Czym jest wirtualna centrala telefoniczna i jak działa?

Zalety wirtualnej centrali telefonicznej

Główną zaletą wirtualnej centrali telefonicznej jest jej niska cena. Nie ma bowiem konieczności kupowania drogiego sprzętu telefonicznego ani zatrudniania wyspecjalizowanych w jej obsłudze pracowników. Z obsługą wirtualnej centrali telefonicznej poradzi sobie bowiem każdy, nawet niezbyt zaawansowany w technologii, użytkownik. Wirtualna centrala telefoniczna w firmie działa w podobny sposób, jak urządzenia typu plug&play, wystarczy ją podłączyć i… już.

O wszystko troszczy się operator, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz stałego działania centrali. Jedynym zadaniem użytkownika jest natomiast jej obsługa oraz cieszenie się jej funkcjonalnością. Obsługa wirtualnej centrali telefonicznej polega na dodawaniu numerów wewnętrznych, ich usuwaniu, ustawianiu funkcji przekierowywania połączeń i innych.

Wirtualna centrala telefoniczna pozwala także na podłączenie do niej numeru stacjonarnego oraz obniżenie kosztów połączeń międzynarodowych oraz międzymiastowych. Dzięki niej masz zawsze możliwość bycia w kontakcie z klientami oraz współpracownikami, bez względu na to, gdzie się aktualnie znajdujesz. Do jej obsługi poza firmą wystarczy bowiem jedynie smartfon z zainstalowaną na nim dedykowaną aplikacją mobilną.

Wirtualna centrala telefoniczna w firmie – kompleksowa obsługa połączeń telefonicznych

Wirtualna centrala telefoniczna to kompleksowe i nowoczesne rozwiązanie, które swoje działanie opiera na stałym dostępie do Internetu oraz technologii VoIP. Dzięki wirtualnej centrali telefonicznej możliwe jest odbieranie połączeń telefonicznych przychodzących z każdego miejsca na świecie, realizowanie połączeń wewnętrznych między pracownikami firmy, podłączenie do niej automatycznej sekretarki z wybraną przez użytkownika informacją głosową oraz realizowanie połączeń konferencyjnych wewnętrznych i zewnętrznych.

Sama wirtualna centrala telefoniczna jest rozwiązaniem prostym i intuicyjnym w obsłudze. Z jej obsługą poradzi sobie każdy pracownik i nie jest konieczne przeprowadzenie kompleksowego szkolenia w tym zakresie. Samo podłączenie i uruchomienie centrali telefonicznej opartej na chmurze trwa zaledwie kilka minut i od razu pozwala cieszyć się jej pełną funkcjonalnością. Co jednak najważniejsze, wirtualna centrala telefoniczna w firmie nie wymaga wykonywania skomplikowanych instalacji, wiercenia otworów w ścianach na kable oraz ich przeciągania.

Za system przekazywania i odbierania połączeń odpowiada jej operator. Jeśli chodzi o firmy, które oferują taką usługę, wirtualna centrala telefoniczna w firmie – Dzinga to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów, który oferuje swoim klientom kompleksową obsługę centrali w chmurze, w tym nowoczesną platformę Call-Flow Management. CFM to kompleksowe rozwiązanie, które pozwala na jeszcze prostsze i lepsze zarządzenie połączeniami głosowymi w firmie. Możemy więc śmiało domniemywać, że już wkrótce zapomnimy o tradycyjnych centralach telefonicznych, które skutecznie zostaną wyparte przez nowoczesne technologie oparte na VoIP i chmurze.

12345 (1 głosów, średnia ocen: 5,00 z 5)